bane
bog-
klubben
bane bog-klubben har eksisteret i over 20 år.
Mange hundrede jernbaneinteresserede har gennem medlemskab
været velorienteret om nye bøger - og sparet rigtig mange penge.
Fra 2011 er bane bog-klubben en del af Dansk Jernbaneklubs
boghandel Jernbanebøger.

* Du får de nye bøger fra bane bøger og DJKs forlag til bogklub-pris,
   hvor du sparer op til 25% excl. porto.
* Du er altid blandt de første til at få de nye bøger.
* Du får mindst 14 dages kredit og skal bare betale pr. giro / bank.
* Du får gratis tilsendt information om de nye bøger.
* Du har altid mindst 14 dage til at afbestille bøger du ikke ønsker.
* Du binder dig kun til at købe mindst 3 bøger, dog mindst én om året.
* Du får ind i mellem spændende særtilbud.
* Du får tilbudt ikke blot DJK‘s og bane bøger‘s udgivelser,
   men også bøger fra andre forlag, bl.a. udvalgte titler fra
   Sporvejs-Historisk Selskab.

Indmeldelse i bane bog-klubben

bane bog-klubben, Dansk Jernbane-Klub
Marielundvej 35, 2730 Herlev.
Tlf. 33 93 20 02   Fax: 33 33 86 96  
Danske Bank Reg. nr. 1551 Kontonr. 3179176

PDF-filerne kan læses med Adobe Reader
Næste bogpakke omfatter tre bøger:

Det' en tysker!
Kalvehavebanen på cykel
Omkring Faxe Jernbane 1864-1982

Se nyhedsbrev

Bogpakken udsendes i februar 2018.

Hvis du ønsker at afbestille bogen/bøgerne, så send en e-mail herom
til med tydelig angivelse af navn og
bogklub-medlemsnummer senest 28. januar 2018.




Læseprøve
Det' en tysker!
- DSBs anvendelse af tysk konstruerede lokomotiver under og efter anden verdenskrig

Af Steffen Dresler
Format: 23 cm x 24,5 cm, stift bind.
Sidetal/ill.: 84 sider og ca. 120 ill.
Forlag: bane bøger 2018.
Bogklubpris kr. 201,- + porto
Normalpris kr. 268,-
Bestillingsnummer 330.
Bogen handler primært om DSBs anvendelse af lokomotiver tilhørende De tyske Rigsbaner (Deutsche Reichbahn Gesellschaft) under besættelsen samt erhvervelsen af tysk jernbanemateriel efter krigen. Titlen "Det' en tysker!" spejler de modsatrettede følelser, der prægede forholdet til begge dele. Udtrykket blev under og i de første år efter besættelsen anvendt om noget uønsket, som man ikke kunne undgå - noget som man skulle være ekstra påpasselig med at have med at gøre. I en del tilfælde er der tale om forhold, der hidtil især i jernbanelitteraturen har været fortolket "temmelig frit".
Med denne bog foreligger den første samlede skildring af alt det kørende, tidligere tyske jernbanemateriel, som DSB erhvervede efter krigen.

Kalvehavebanen på cykel
Af Jesper Mann
Format: A5 med spiralryg.
40 sider og 80 fotos i farver + s/h
Forlag: hrmann 2017.
Bogklubpris kr. 104,- + porto
Normalpris kr. 139,-
Bestillingsnummer 1122.         Læseprøve
"Danmark er et kulturlandskab formet af flittige hænder og jernbanen har sat sine tydelige spor hvis man kikker efter - og det gør vi nu.
En frisk cykeltur på ca. 22 km fra Masnedsund til Kalvehave, hvor du ser det smukke og meget kuperede Sydsjællandske landskab og kommer forbi de jernbanehistoriske bygninger og anlæg der forsat er i brug her 120 år efter banens åbning i 1897. Kalvehavebanen blev nedlagt i 1959 og sporerne optaget.
Min gode ven Lars og jeg cyklede turen september 2017 og vi brugte 3 timer inklusiv mange fotostop og en frokostpause på legepladsen i Langebæk Stationsby hvor vi spiste vores madpakker."

Omkring Faxe Jernbane 1864-1982
Af Nils Bloch & Niels Peder Pedersen
Format: Liggende A4, stift bind. 244 sider,
317 foto s/h & farve samt 49 kort,
tegninger og andre illustrationer.
Forlag: skinne bøger 2018
Bogklubpris kr. 262,- + porto
Normalpris kr. 350,-
Bestillingsnummer 1161.
Bogen fortæller historien om Danmarks første rigtige industrijernbane. Faxe Jernbane var også det sidste sted i Danmark, hvor der var kørsel med damplokomotiver i regulær drift. Bogen har særligt fokus på damplokomotiverne, men der fortælles også meget om de andre forhold omkring jernbanedriften og A/S Faxe Kalk i samhørighed med et stort antal fotografier og oplysninger, hvoraf mange er mere end 100 år og har ligget gemt.